پایه بتنی

پایه بتنی


مزایای داربستی کردن باغات انگور

مزیت‌های داربستی کردن باغات انگور؛ از بالا رفتن کیفیت محصول تا نابودی آفات

وی افزود: استفاده از روش داربستی کردن باغات انگور محدود به مناطق گرمسیری نیست و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده استفاده از این روش در مناطق سردسیر از جمله شهرستان خنداب نیز به دلیل کاهش هزینه کارگری، تسهیل در روند مبارزه با آفات و بیماری، کاهش خسارات سرمازدگی در فصل بهار و زمستان، کاهش خسارات بارندگی در زمان رسیدگی محصول و استفاده از روش‌های آبیاری نوین، منجر به بالا رفتن کیفیت محصول و کاهش هزینه‌های جانبی می‌شود.

 

کاهش خسارات سرمازدگی در باغات داربستی

شمسی، تصریح کرد: امسال به دلیل سرمازدگی بیش از ۷۰ درصد باغات شهرستان دچار خسارت شدند، اما میزان این خسارات در باغاتی که به سیستم داربستی و بالا رونده مجهز بودند در مقایسه با باغاتی که از سیستم‌های سنتی و خزنده استفاده می‌کنند به میزان قابل توجهی کاهش داشت، بنابراین روش داربستی کردن باغات انگور علاوه بر کمک به حفظ محصول در برابر سرمازدگی، افزایش کیفیت و کمیت تولیدات را نیز به دنبال دارد.

اجرای طرح داربستی کردن باغات انگور از سال ۹۳ در خنداب

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خنداب با اشاره به اجرای طرح احداث باغات داربستی الگویی در شهرستان خنداب، کفت: در سال ۹۳ این طرح در شهرستان خنداب اجرا شد و به ازای هر هکتار دوازده میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا شد.

۶ هزار هکتار از باغات انگور خنداب مجهز به طرح داربستی شده اند

شمسی در خصوص هزینه‌ احداث باغات داربستی گفت: اجرای این طرح در هر هکتار از باغات انگور نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیون تومان است که اداره جهاد کشاورزی شهرستان خنداب آماده حمایت و اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح داربستی کردن باغات انگور است.

وی خاطرنشان کرد: باغات داربستی را می‌توان به روش غرقابی و قطره‌ای آبیاری کرد، در حال حاضر ۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان خنداب مجهز به این طرح است.

09905543833

09362985503

 


مطالب مرتبط با مزایای داربستی کردن باغات انگور:
ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش